Buletin informativ Februarie 2020

PLAN DE ACTIVITĂŢI 4

        Pentru  activităţile desfăşurate în această lună am avut ca scop atingerea următoarelor obiective:

  • Dobândirea unor deprinderi de bază – abilitatea de a comunica într-un mod constructiv în diverse medii;
  • Prezentarea patrimoniului cultural al propriei ţări şi al Europei, copiilor, în scopul creşterii conştientizării

pentru conservarea şi promovarea identităţii naţionale;

  • Încurajarea participării active a preşcolarilor în cadrul procesului de învăţare, folosind creativitatea

copilului ca principal instrument al activităţilor centrate pe artă;

  • Utilizarea TIC pentru a împărtăşi informaţii cu partenerii despre activităţile proiectului şi dezvoltarea

competenţelor digitale în vederea prezentării activităţilor proiectului;

  • Încurajarea elevilor şi profesorilor pentru participarea activă la activităţile proiectului prin promovarea

competenţelor de prezentare a propriului patrimoniu cultural, pentru a afla mai multe informaţii despre propria ţară şi de a disemina aceste informaţii partenerilor de proiect.

 

Peisaje din țară. Cele mai frumoase locuri ale țării (munți, dealuri, corpuri de apă, păduri, arii protejate). Colectarea și prezentarea informațiilor către ceilalți parteneri- proiecte preșcolari ( plane sau 3D)

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:

  • Să identifice locuri frumoase din țara noastră.
  • Observarea în imagini a Deltei Dunării, rezervație a biosferei.
  • Cunoaşterea şi protejarea unei piese de sculptură monumentală.
  • Să descrie cele mai frumoase locuri din țara noastră (munți, dealuri, corpuri de apă, păduri, arii protejate).
  • Promovarea competențelor de prezentare a propriului patrimoniu cultural, pentru a afla mai multe informații despre propria țară și a disemina aceste informații partenerilor de proiect.

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

În cadrul acestei activități au participat un număr  de 65 preșcolari de la grupele mare  “A”, mare “B”, mijlocie „A”, mijlocie „C” unde au avut ca temă Peisaje din țară. Cele mai frumoase locuri ale țării (munți, dealuri, corpuri de apă, păduri, arii protejate). Colectarea și prezentarea informațiilor către ceilalți parteneri- proiecte preșcolari ( plane sau 3D).

În timpul activității, preșcolarii au  vizionat un material video, care a redat informații despre Transfăgărășan, Coloana Infinitului, Turnul Chindiei, au “citit” imagini din  aceste zone. La final, la centrul ”Construcții“ au redat cu ajutorul cuburilor de lemn, coloana Infinitului, Turnul Chindiei iar la centrul “Artă”au redat imagini cu locurile vizionate.

Activitatea  debutează cu prezentarea rezervației naturală a Deltei Dunării. Educatoarea prezintă preșcolarilor imagini cu aspecte din Delta Dunării, păsări, flori specifice (nuferi), animale marine (pești). Se poartă discuții despre cele observate.

Pentru consolidarea cunoștințelor, invit copiii să realizeze o machetă  care să evidențieze Delta Dunării conform celor observate.

Activitatea debutează cu prezentarea de către educatoare a imaginilor şi informaţiilor despre o arie protejată din ţara noastră – Masa tăcerii – realizată de sculptorul Constantin Brâncuşi. Preşcolarii au vizionat şi aflat diferite informaţii despre acest monument, au aflat unde este situat, din ce este realizat, câte scaune sunt în jurul acestei mese, ce semnifică aceasta. La finalul activităţii preşcolarii au reprodus din cuburi de lemn masa şi cele 12 scaune.

Preșcolarii au vizionat un film cu unele dintre cele mai frumoase locuri din țara noastră printre care: Transfăgărășanul, Cascada Bigăr, Delta Dunării, Vulcanii Noroioși. lacul Roșu, Cheile Bicazului, Cazanele Dunării, munții Bucegi cu stâncile Sfinxul și Babele, parcul Chindia. Copiii au adunat informații legate de cele mai frumoase locuri ale țării (munți, dealuri, corpuri de apă, păduri, arii protejate și le prezintă colegilor proiectele realizate. La final au realizat parcul Chindia la centrul construcții.

IMPACT

  • Dobândirea unor cunoştinţe cu privire la locurile geografice din țara noastră.
  • Preșcolarii au acumulat cunoștințe despre rezervația naturală a Deltei Dunării ce se află pe teritoriul țării noastre.
  • Au participat activ și cu interes la activitate.
  • Dezvoltarea dragostei pentru protejarea monumentelor de sculptură din ţara noastră.
  • Dezvoltarea sentimentelor de dragoste față de patrimoniul cultural – geografic al poporului român.

PRODUSELE ACTIVITĂȚII

ÎNTOCMIT

PROF. STĂNCIULICĂ STELUȚA – REPONSABIL EVALUARE

 


×


×