Buletin informativ Ianuarie 2020

PLAN DE ACTIVITĂŢI 4

        Pentru  activităţile desfăşurate în această lună am avut ca scop atingerea următoarelor obiective:

  • Dobândirea unor deprinderi de bază – abilitatea de a comunica într-un mod constructiv în diverse medii;
  • Prezentarea patrimoniului cultural al propriei ţări şi al Europei, copiilor, în scopul creşterii conştientizării

pentru conservarea şi promovarea identităţii naţionale;

  • Încurajarea participării active a preşcolarilor în cadrul procesului de învăţare, folosind creativitatea

copilului ca principal instrument al activităţilor centrate pe artă;

  • Utilizarea TIC pentru a împărtăşi informaţii cu partenerii despre activităţile proiectului şi dezvoltarea

competenţelor digitale în vederea prezentării activităţilor proiectului;

  • Încurajarea elevilor şi profesorilor pentru participarea activă la activităţile proiectului prin promovarea

competenţelor de prezentare a propriului patrimoniu cultural, pentru a afla mai multe informaţii despre propria ţară şi de a disemina aceste informaţii partenerilor de proiect.

 

PUPĂZA – PASĂRE  –  informații colectate de către preșcolari și prezentate în grădiniță

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:

  • Observarea Pupezei, pasărea națională a României;
  • Audierea povești populare ”Pupăza din tei”
  • Cultivarea dragostei pentru îngrijirea și protejarea păsărilor.
  • Vizionarea cu atenție a filmului și înțelegerea mesajului transmis.
  • Să adune informații despre pupăză.
  • Să asculte povestea ”Pupăza din tei”.

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

În cadrul acestei activități au participat un număr  de 90 preșcolari de la grupele mare  “A”, mare “B”, mijlocie „A”, mijlocie „C” unde au avut ca temă” PUPĂZA – PASĂRE  . Preșcolarii au colectat inforrmații cu privire la această temă și le-au prezentat fiecare în grădiniță la grupă.

Preșcolarii grupelor împreună cu educatoarele poartă o serie de discutii despre păsările protejate, despre Pupăză. Preșcolarii vizionează un film despre această pasăre numit «Pupăza din tei » scrisă de Ion Creangă. După vizionarea filmului preșcolarilor li se adresează o serie de discuții privind această pasăre protejată. La finalul activității preșcolarii primesc poveastea ilustrată pe care o așaza în ordinea desfășurării evenimentelor.

Preșcolarii au fost încântați deoarece au putut să prezinte informații despre pasărea națională.

IMPACT

  • Tema a stârnit interes în rândul copiilor.
  • Aceștia au fost captați de poveste și de personajul principal.
  • Dezvoltarea dragostei pentru protejarea păsărilor.
  • Dobândirea unor cunoştinţe cu privire la pupăză.

ZIMBRUL  – ANIMAL – informații colectate de către preșcolari și prezentate în grădiniță

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:

  • Cunoașterea animalului național al României.
  • Prezentarea generală a Zimbrului( înfățișare, mediul de viață, hrană).
  • Să identifice caracteristicile zimbrului(înfățișare, hrană, habitat)
  • Precizarea mediului de viață a acestor animale (zimbrul).
  • Să adune informații despre zimbru.
  • Să prezinte informațiile adunate despre zimbru.

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

În cadrul acestei activități au participat un număr de  86 preșcolari de la grupele mare  “A”, mare “B”, mijlocie „A”, mijlocie „C” unde au avut ca temă” ZIMBRUL – ANIMAL .

Preșcolarilor de la grupa mijlocie “A” li e prezintă tema, materialele și sarcinile de lucru.

Fiecare preșcolar descrie propriul portofoliu, portofoliu ce conține animalul național Zimbrul.

Aceștia fac precizări cu privire la înfățișare, părți componente, mediul de viață, hrană.

Dna educatoare le precizează faptul că acesta este un animal protejat de lege și ce presupune acest lucru.

În timpul activității de la grupa mare “A”, preșcolarii au  vizionat un material video, care a redat informații despre zimbru, au “citit” imagini care ilustrau zimbrul în habitatul său natural, iar la final, centrul Artă au desfășurat o activitate practică.

Activitatea grupei mijlocie “A” debutează cu prezentarea la videoproiector a unui film realizat la Zimbrăria din județul Dâmbovița în localitatea Bucșani.  Copiii au observat cum trăiesc zimbrii, cu ce se hrănesc, cum arată. La finalul activității preșcolarii au prezentat colegilor imagini cu zimbri.

Preşcolarii grupei mijlocii C, Fluturașii au fost implicaţi într-o activitate din cadrul proiectului Erasmus. Copiii împreună cu educatoarea au adunat informații despre zimbru. Preșcolarii au fost încantați deoarece au putut să prezinte informații despre zimbru și au prezentat machetele, fotografiile pe care ei le-au realizat.

IMPACT

  • Preșcolarii au fost originali în întocmirea portofoliilor.
  • Creativi în exprimare pe parcursul prezentării
  • S-au arătat încântați de temă, demonstrând că dețin foarte multe informații  despre acesta.
  • Dobândirea unor cunoştinţe cu privire la animalul național-zimbrul.
  • Dobândirea cunoștințelor cu privire la animalele protejate (Zimbrul).
  • Dobândirea unor cunoştinţe cu privire la zimbru.

STEJARUL – PLANTĂ informații colectate de către preșcolari și prezentate în grădiniță

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:

  • Observarea stejarului, copac național.
  • Să identifice caracteristicile stejarului(aspect,habitat).
  • Observarea copacului național.
  • Alcătuirea Stejarului (rădăcină, tulpină, coroană, frunze, flori, fructe).
  • Să descrie aspetele caracteristice ale stejarului ( alcătuire, localizare, importanță).

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

În cadrul acestei activități au participat un număr de  preșcolari de la grupele mare  “A”, mare “B”, mijlocie „A”, mijlocie „C” unde au avut ca temă” STEJARUL – PLANTĂ. La grupa mijlocie „A” activitatea debutează cu observarea Stejarului. Preșcolarilor li se prezină structura copacului, frunza, tulpina și produsele pe care omul le poate obține din prelucrarea lemnului. Se poartă discuții pe baza celor observate și se trece la desenarea frunzelor stejarului și la pictarea acestora în natură. Activitatea se încheie cu precizări legate de protejarea naturii, de plantarea copacilor pentru un aer curat și o viață sănătoasă. În timpul activității, preșcolarii grupei mare  “A”  au  ”citit“ imagini care prezentau stejarul (frunze, trunchi, rădăcină, zonă de creștere). La centrul “Artă”au realizat din role de hârtie igienică un stejar. Activitatea grupei mijlocie „A” debutează cu discuții despre copacul național stejarul. Preșcolarii au adunat informații despre acest copac pe care le-au prezentat colegilor din grupă. Preșcolarii au descoperit unde cresc acești copaci, câți ani poate crește un asemenea copac, cum este frunza acestuia dar și cum se numește fructul lui.

Preșcolarii grupei mare “B” adună informații legate de alcătuirea, importanța stejarului, arbore care se întâlnește în pădurile de foioase ale țătii noastre și le prezintă colegilor proiectele realizate. La finalul activității se dau fișe care au ca sarcină să identifice frunzele de stejar și să le coloreze.

IMPACT

  • Preșcolarii au deprins mesajul activității.
  • Au participat activ și cu interes la activitate.
  • Dobândirea unor cunoştinţe cu privire la arborele național.
  • Dobândirea cunoștințelor despre Stejar.
  • Protejarea naturii pentru a trăi într-un mediu nepoluat.
  • Dobândirea unor cunoștințe despre stejar și a importanței lui pentru poporul român.
  • Dezvoltarea sentimentelor de dragoste față de patrimoniul cultural al poporului român.

PRODUSELE ACTIVITĂȚII – PASĂRE  – PUPĂZA

ACTIVITĂȚI GRUPA MARE “A”

ACTIVITĂȚI GRUPA MARE “B”

ACTIVITĂȚI GRUPA MIJLOCIE “A”

ACTIVITĂȚI GRUPA MIJLOCIE “C”

PRODUSELE ACTIVITĂȚII – ZIMBRUL  – ANIMAL

ACTIVITĂȚI GRUPA MARE “A”

ACTIVITĂȚI GRUPA MARE “B”

ACTIVITĂȚI GRUPA MIJLOCIE “A”

ACTIVITĂȚI GRUPA MIJLOCIE “C

PRODUSELE ACTIVITĂȚII – STEJARUL –PLANTĂ

ACTIVITĂȚI GRUPA MARE “A”

ACTIVITĂȚI GRUPA MARE “B”

ACTIVITĂȚI GRUPA MIJLOCIE “A”

ÎNTOCMIT,

                                                           PROF. STĂNCIULICĂ STELUȚA – REPONSABIL EVALUARE

 


×


×