Buletin informativ Octombrie 2019

PLAN DE ACTIVITĂŢI 3

        Pentru  activităţile desfăşurate în această lună am avut ca scop atingerea următoarelor obiective:

  • Dobândirea unor deprinderi de bază – abilitatea de a comunica într-un mod constructiv în diverse medii;
  • Prezentarea patrimoniului cultural al propriei ţări şi al Europei, copiilor, în scopul creşterii conştientizării pentru conservarea şi promovarea identităţii naţionale;
  • Încurajarea participării active a preşcolarilor în cadrul procesului de învăţare, folosind creativitatea copilului ca principal instrument al activităţilor centrate pe artă;
  • Utilizarea TIC pentru a împărtăşi informaţii cu partenerii despre activităţile proiectului şi dezvoltarea competenţelor digitale în vederea prezentării activităţilor proiectului;
  • Încurajarea elevilor şi profesorilor pentru participarea activă la activităţile proiectului prin promovarea competenţelor de prezentare a propriului patrimoniu cultural, pentru a afla mai multe informaţii despre propria ţară şi de a disemina aceste informaţii partenerilor de proiect.

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:

DISCUȚIE DESPRE COSTUME TRADIȚIONALE DIN ȚARA NOASTRĂ

DISCUȚIE ÎN SALA DE GRUPĂ

  • Să recunoască costumul popular românesc.
  • Să precizeze componența unui costum a decorului și ocaziilor cu care acestea se îmbracă.
  • Să descrie costumul popular românesc.
  • Să identifice părțile componente ale costumului popular românesc.
  • Să se familiarizarea cu elemente ale tradițiilor românești: costumul popular.
  • Să precizeze denumirea diferitelor elemnte ale costumului popular românesc-fată/băiat.
  • Să cunoască obiceiuri și tradiții populare românești.

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

            În cadrul acestei activități au participat un număr de 97 preșcolari de la grupele mare  “A”, mare “B”, mijlocie „A”, mijlocie „C” unde au avut ca temă ”Observarea costumului popular românesc!.

Copiii împreună cu educatoarele au discutat despre costumele populare din țara noastră. În cadrul activității desfășurate cu aceștia au observat costumele populare românești, atât costumul pentru fetiță cât și pentru băiat, dar și cele pentru adulți. Preșcolarii au aflat din ce este compus un costum popular pentru fiecare persoană în parte, cum sunt decorate aceste costume, cine lucrează aceste costume, din ce materiale sunt confecționate acestea, cu ce ocazie se îmbracă aceste costume. Ei au au identificat părțile componente ale costumului popular, au descris ia, fota, vâlnicul și ițari. Aceștia au vizualiat mai multe fotografii cu diverse costume populare, din diferite zone ale țării.  Preșcolarii au amintit diferite ocazii în care ei au îmbracat costumele populare. La finalul activității preșcolarii au îmbrăcat foarte mândrii costumul popular românesc. În sala de grupă a fost amenajată o mică expoziție cu costume populare- aduse de către părinți. Fiecare copil și-a prezentat propriul costum popular, utilizând denumiri specifice: ie, fotă, vâlnic, ițari, brâu, etc.

În încheierea activității, copii au dansat o horă.

IMPACT

  • Cultivarea dragostei și respectului pentru tradițiile, obiceiurile și folclorul românesc.
  • Îmbogățirea cunoștințelor copiilor referitoare la costumele tradiționale românești.
  • Cultivarea sentimentului de admirație față de creația populară românească.
  • Aprecierea frumuseții costumului popular, a  culorilor, motivelor florare sau geometrice, cu care sunt decorate, migala cu care au fost lucrate, ele reprezentând rodul creației și imaginației poporului român.
  • Dobândirea unor cunoştinţe cu privire la costumele naționale românești.

PRODUSELE ACTIVITĂȚII

ACTIVITĂȚI GRUPA MARE “A”

ACTIVITĂȚI GRUPA MARE “B”

ACTIVITĂȚI GRUPA MIJLOCIE “A”

ACTIVITĂȚI GRUPA MIJLOCIE “C”

 


×


×