
Balancing Emotions: An ‘Inside Out’ Journey through Math and STEAM
Final de proiect
2024-2025
Balancing Emotions: An ‘Inside Out’ Journey through Math and STEAM, proiectul derulat de copiii grupei Mijlocie A, Ștrumfii, a presupus în primul rând participarea activă la activităţi desfăşurate într-un mod colaborativ, activități de grup, care au inițiat un dialog al ideilor, au contribuit la colaborarea copiilor pentru rezolvarea unor situații-problemă și manifestarea capacităţii acţionale a acestora. Prin intermediul acestui proiect copiii au fost familiarizați cu emoțiile. Copiii și-au dezvoltat abilitățile de relaționare cu ceilalți-sarcinile au fost realizate în grupuri mici, abilitățile de rezolvare de probleme. Impactul proiectului pentru copii a fost la nivel cognitiv-prin cunoștințele acumulate și la nivel atitudinal- prin schimbarea modului în care percep copiii emoțiile în diferite situații virtuale sau reale. Copiii au derulat activități atractive, prin integrarea unor metode colaborative, și-au îmbunătățit capacitățile de relaționare.Impactul asupra copiilor s-a concretizat prin motivarea și antrenarea lor în procesul instructiv-educativ, prin dezvoltarea capacității de învățare prin cooperare și prin dezvoltarea încrederii în sine. La finalul proiectului am constatat că obiectivele au fost clar definite încă din etapa de planificare, ele fiind realiste, măsurabile și relevante pentru profesori și copii. Realizarea obiectivelor a presupus o monitorizare constantă a progresului, nu doar prin evaluarea produselor finale, ci și parcursul copiilor: implicarea lor, nivelul de colaborare, respectarea termenelor și calitatea sarcinilor realizate. Autoevaluarea a condus la reflecție asupra propriei contribuții, progres și impact în cadrul proiectului. Nu a fost vorba doar despre aprecierea rezultatelor, ci și despre înțelegerea proceselor de învățare, a abilităților dobândite și a modalităților prin care pot fi îmbunătățite experiențele viitoare. Diseminarea am realizat-o prin promovarea rezultatelor, activităților și impactului proiectului, la nivel local, județean national, cee ace a asigurat vizibilitate și cel mai important,sustenabilitate. Diseminarea a fost realizată continuu, nu doar la finalul proiectului. Promovarea activităților în timp real a stimulat implicarea și interesul comunității educaționale.
Prof. educație timpurie,
Florina Popescu





