Buletin informativ Decembrie 2019

PLAN DE ACTIVITĂŢI 3

Pentru  activităţile desfăşurate în această lună am avut ca scop atingerea următoarelor obiective:

  • Dobândirea unor deprinderi de bază – abilitatea de a comunica într-un mod constructiv în diverse medii;
  • Prezentarea patrimoniului cultural al propriei ţări şi al Europei, copiilor, în scopul creşterii conştientizării pentru conservarea şi promovarea identităţii naţionale;
  • Încurajarea participării active a preşcolarilor în cadrul procesului de învăţare, folosind creativitatea copilului ca principal instrument al activităţilor centrate pe artă;
  • Utilizarea TIC pentru a împărtăşi informaţii cu partenerii despre activităţile proiectului şi dezvoltarea competenţelor digitale în vederea prezentării activităţilor proiectului;
  • Încurajarea elevilor şi profesorilor pentru participarea activă la activităţile proiectului prin promovarea competenţelor de prezentare a propriului patrimoniu cultural, pentru a afla mai multe informaţii despre propria ţară şi de a disemina aceste informaţii partenerilor de proiect.

Dansuri/ jocuri tradiționale ale copiilor – îmbrăcați în costume populare

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:
– Cunoașterea portului popular românesc
– Cunoașterea dansurilor populare românești (hora).
– Furnizarea de informații în legătură cu tema activităților derulate în anul doi de proiect  Erasmus
– Însușirea pașilor specifici horelor
– Executarea corectă a pașilor de dans în concordanță cu ritmul melodiei
– Să danseze dansuri tradiționale romanești
– Să danseze hora moldovenească
–  Respectarea pașilor de dans
– Participarea cu interes la activitate

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

            În cadrul acestei activități au participat un număr   80   de  preșcolari de la grupele mare “A”, mare “B”, mijlocie „A”, mijlocie „C” unde au avut ca temă ” Dansuri/ jocuri tradiționale ale copiilor – îmbrăcați în costume populare“

Activitatea grupei mari A s-a desfășurat în anfiteatrul școlii “Bălașa Doamna“.

Copiii au dansat hora, dans popular specific poporului român.

Activitatea de la grupa mijlocie  A a debutat cu observarea unui dans tradițional din zona munteniei. Am explicat și demonstrat pașii de dans pe  măsura și ritmul impus de melodie. Am repetat dansul cu tot grupul de copii de mai multe ori, iar executarea acestuia a avut loc în cadrul serbării de sfârșit de an calendaristic, odată cu venirea lui Moș Crăciun.

Preşcolarii grupei mijlocii C, au fost implicaţi într-o activitate din cadrul proiectului Erasmus. Copiii au învățat dansuri tradiționale românețti și au dansat hora moldovenească îmbrăcați în costumele populare româneşti. Preșcolarii au fost încantați deoarece au putut să se îmbrace în costume populare românești și să danseze dansuri tradițioanle.

IMPACT

Preșcolarii au învățat cu plăcere dansul.

Părinții cărora l-am și prezentat au fost încântați de prestația copiilor.

Familiarizarea copiilor cu costumul popular românesc și cu dansurile populare românești.

Formarea sentimentelor de dragoste față tradițiile și obiceiurile poporului român.

Dobândirea unor cunoştinţe cu privire la costumele populare româneşti și dansurile tradiționale.

Dezvoltarea dragostei pentru tradițiile populare, pentru dansul popular românesc.

Pregătirea împreună cu copiii a unei mâncăruri tradiționale/ Realizare eBook cu rețete! Realizare pâine, leacuri medicinale tradiționale- de către cadrul didactic

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:

– Cunoașterea produselor tradiționale românești.
– Furnizarea de informații în legătură cu tema activităților derulate în anul doi de proiect Erasmus.
– Prepararea unui produs tradițional românesc repectând regulile de igienă care se impun.
– Să precizeze ingredientele care sunt necesare pentru a prepara sarmale tradiționale.
– Să respecte rețeta tradițională.

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

            În cadrul acestei activități au participat un număr de 86 preșcolari de la grupele mare “A”, mare “B”, mijlocie „A”, mijlocie „C” unde au avut ca temă “Pregătirea împreună cu copiii a unei mâncăruri tradiționale! Realizare pâine, leacuri medicinale tradiționale “

Activitatea s-a desfășurat în colaborare cu bunica unui preșcolar. Preșcolarii au luat parte la procesul de fabricație al pâinii și au frământat fiecare în parte câte o pâinică. La finalul activității, preșcolarii au desenat rețeta pentru pâine.

Activitatea a debutat cu observarea ingredientelor și ustensilelor de lucru. Prin intuirea materialelor copiii au descoperit prepartul pe care ulterior l-au și gătit impreună cu educatoarea.

S-au purtat discuții despre preparat, cosumul acestuia în asociere cu alte preparate, gustul și culoarea acesteia.

Activitatea debutează cu discuții despre sărbătorile tradiționale cu ocazia sosirii Crăciunului. Preșcolarii amintesc câteva mâncăruri tradiționale pe care ei le preferă de sărbători. Educatoarea prezintă copiilor ingredientele care vor fi adaugate la prepararea mâncării tradiționale (sarmale). Aceasta amestecă toate ingredientele iar apoi prezintă copiilor pașii ce trebuie urmați pentru a realiza o sarma. Preșcolarii trec la înfășurarea sarmalelor împreună cu educatoarea.

IMPACT

Familiarizarea copiilor cu produsele tradiționale românești: pâinea.

Formarea sentimentelor de dragoste față tradițiile și obiceiurile poporului român.

Preșcolarii au fost impresionați de modul de preparare, de sita pentru cernut mălai, de pirostrie și de preparatul final pe care l-au și degustat.

Bucuria de a participa la pregătirea unei mâncăruri tradiționale românești.

Tradiții de Crăciun

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:

– Cunoașterea tradițiilor și obiceiurilor specifice sărbătorilor de Crăciun(capra).
– Furnizarea de informații în legătură cu tema activităților derulate în anul doi de proiect Erasmus.
– Transmiterea tradițiilor de Crăciun și promovarea acestora în rândul copiilor, părinților și comunității.
– Să denumească tradiții de Crăciun din țara noastră.
– Să interpreteze colindul Steaua.

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

                   În cadrul acestei activități au participat un număr de  82 preșcolari de la grupele mare “A”, mare “B”, mijlocie „A”, mijlocie „C” unde au avut ca temă “Tradiții de Crăciun“

Activitatea a debutat cu o prezentarea video a acestui obicei(capra) specific sărbătorilor de Crăciun.

La finalul activității, preșcolarii au interpretat și ei acest joc tradițional.

Preșcolarii au vizitat Primăria Municipiului Târgoviște. Au interpretat oficialităților colindul ”Domn, Domn să’nălțăm !”; Astăzi s-a născut Hristos !”

Aceștia au purtat discuții cu Moș Crăciun, cu doamna vice-primar Monica Ilie și cu spiridușii moșului  despre colind. La sfârșitul interpretării copiii au primit din partea Moșului dulciuri.

Activitatea debutează cu vizionarea unor tradiții de Crăciun din diferite zone ale țării. Preșcolarii vor prezenta una dintre tradiții de Crăciun și anume mersul cu Steaua la colindat. Preșcolarii îmbrăcați în costume populare vor merge să colinde la grupele din grădiniță cântând Steaua.

IMPACT

Familiarizarea copiilor cu obiceiuri și tradiții specifice sărbătorilor de Crăciun.

Formarea sentimentelor de dragoste față tradițiile și obiceiurile poporului român.

Preșcolarii au fost impresionați de felul în care au fost primiți, de costumul popular în care au fost îmbrăcați în timpul interpretării colindelor și bucuroși de darurile primite.

Preșcolarii și doamnele educatoare au primit aprecieri și mulțumiti pentru vizită și urări.

Dezvoltarea sentimentelor de dragoste față de tradițiile populare românești.

 

PRODUSELE ACTIVITĂȚII

Dansuri/ jocuri tradiționale ale copiilor-îmbrăcați în costume populare

Pregătirea împreună cu copiii a unei mâncăruri tradiționale

Tradiții de Crăciun

ÎNTOCMIT, PROF. STĂNCIULICĂ STELUȚA –  RESPONSABIL EVALUARE.

 


×


×