Buletin informativ Iunie 2019

PLAN DE ACTIVITĂŢI 2

        Pentru  activităţile desfăşurate în această lună am avut ca scop atingerea următoarelor obiective:

  • Dobândirea unor deprinderi de bază – abilitatea de a comunica într-un mod constructiv în diverse medii;
  • Prezentarea patrimoniului cultural al propriei ţări şi al Europei, copiilor, în scopul creşterii conştientizării pentru conservarea şi promovarea identităţii naţionale;
  • Încurajarea participării active a preşcolarilor în cadrul procesului de învăţare, folosind creativitatea copilului ca principal instrument al activităţilor centrate pe artă;
  • Utilizarea TIC pentru a împărtăşi informaţii cu partenerii despre activităţile proiectului şi dezvoltarea competenţelor digitale în vederea prezentării activităţilor proiectului;
  • Încurajarea elevilor şi profesorilor pentru participarea activă la activităţile proiectului prin promovarea competenţelor de prezentare a propriului patrimoniu cultural, pentru a afla mai multe informaţii despre propria ţară şi de a disemina aceste informaţii partenerilor de proiect.

Pentru realizarea acestor obiective am realizat următoarele activități:

Creare povești de către copii, ilustrarea poveștilor

  • să aleagă subiectul povestirii, personajele şi acțiunea.
  • să înlănțuie logic ideile în cadrul povestirii.
  • să facă raționamente în legatură cu ceea ce s-a întâmplat, se întâmplă ori se va întâmpla.
  • să ilustreze cu desene, povestirile create.

 

DESCRIEREA ACTIVITĂȚII

            Grupa mare B-Ștrumfii, a desfășurat o activitate prin care au creat povești după model, cu început dat, după o temă dată.

În cadrul activității, copiii au  creat verbal poveștile, acestea fiind consemnate de către educatoare în timp real. După aceea copiii au realizat desene, ilustrând povestirile create.

La sfârșitul activității s-a organizat o expoziție în sala de grupă cu lucrările realizate.     

IMPACT

  • Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală, de înţelegere şi utilizare corectă a semnificaţiilor structurilor

verbale orale.

  • Educarea unei exprimări verbale corecte din punct de vedere fonetic, lexical, sintactic.
  • Dezvoltarea creativităţii şi expresivităţii limbajului oral.
  • Dezvoltarea capacităţii de a înţelege şi transmite intenţii, gânduri, semnificaţii mijlocite de limbajul scris și artistic.

TURNUL CHINDIEI ȘI PRINȚESA”

de DAVID TUDORACHE, 6 years

În orașul nostru este un turn foarte mare, care se numește Turnul Chindiei. Noi am fost acolo de mai multe ori. Turnul este foarte înalt, e construit din cărămidă roșie și are multe ferstre. Demult, cînd noi nu eram, Vlad Țepeș se lupta cu turcii și a construit turnul. Ostașii se urcaau în turn și de acolo se uitau când vin turcii. Îl anunțau pe Vlad Țepeș și acesta cobora din turn și se lupta cu turcii.

Odată, foarte demult, unui general din armata lui Vlad Țepes, îi plăcea o prințesă. Prințesei nu-i plăcea de general. Ei îi plăcea de Vlad Țepeș. Generalul i-a dat multe flori prințesei, dar aceasta nu vorbea cu el. Generalul s-a supărat, a furat-o pe prințesă și a închis-o în Turnul Chindiei. Prințesa s-a speriat foarte tare, s-a urcat în vârful turnului și a strigt foarte tare. Nu o auzea nimeni. Prințesa a început să plângă, era supărată. A strigat mult timp și au trecut multe zile.

Într-o zi, a trecut pe lângă turn, un soldat călare. Soldatul a auzit-o pe prințesă când striga și a plecat călare să-i spună lui Vlad Țepeș. În același timp, turcii s-au apropiat de turn. Dar în turn era doar prințesa, nu erau și ostași. Nu avea cine să-l anunțe pe Vlad Țepeș, că turcii se pregăteau de luptă.

Prințesa a început să-l strige pe Vlad Țepeș și să-i spună că au venit turcii. Vlad Țepeș a auzit-o, a venit împreună cu ostașii la turn, s-au luptat cu turcii, i-au învins și au fost bucuroși.

Vlad Țepeș a urcat în turn și a salvat-o pe prințesă. I-a mulțumit pentru că l-a anunțat că au venit turcii. Prințesa era foarte frumoasă și lui Vlad Țepeș i-a plăcut de ea. A cerut-o de nevastă, au făcut o nuntă mare și ostașii s-au bucurat. Ei au făcut niște inimioare care au zburat în aer. Și au trait fericiți până la adânci bătrâneți! Și-am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea așa!

”ȘTRUMFII ȘI FLOAREA MINUNATĂ”

De ANASTASIA MIHAI, grupa mare B-Ștrumfii

Au fost odată ca niciodată, departe de lumea noastră, o mulțime de ființe mici, mici mici, cu piele albastră si căciuli albe. Pe ei îi chema Ștrumfi și se jucau toată ziua printre căsuțele lor din ciuperci, din pădurea mare. Erau veseli și jucăuși, simpatici și nu aveau nicio grijă, se jucau toată ziua. Orașelul strumfilor, pe care oamenii nu-l pot vedea, are 100 de locuitori- 99 de ștrumfi și Papa Ștrumf, 99 de baieței și doar o fetiță, Ștrumfița. Ei nu imbatranesc niciodată…Bebe Ștrumf rămâne mereu bebeluș, iar pe Ștrumfiță nu o întreabă nimeni câți ani are pentru că… este nepoliticos!

Ștrumful bucătar le pregătea în fiecare zi mâncarea, în bucătaria lui micuță, dintr-o ciupercuță. Într-o zi, Ștrumfița se ducea spre casa ei, când Papa Ștrumf a văzut-o și a zis să-i facă o bucurie. Papa Ștrumf a plecat să caute o floricică pentru Ștrumfiță. Floricica se găsea între două case și Papa Ștrumf a căutat-o mult timp. Timpul a trecut și a venit ora mesei. Ștrumfița a intrat în bucătărie și l-a întrebat pe bucătar:

  • Ce ai pregătit de mâncare?
  • Nu am pregătit nimic. Toată mâncarea s-a stricat. Sunt foarte supărat! a spus bucătarul.
  • Ce putem face să reparăm mâncarea? a spus Ștrumfiț
  • Trebuie să găsim o floare care face minuni, dar e greu s-o găsim. Este o floare care se găsește într-o două case.

Atunci pe ușa bucătariei a intrat Papa Ștrumf, foarte bucuros că găsise floarea pe care dorea să o dea Ștrumfiței. Când a văzut floarea, bucătarul a fost și el foarte bucuros, deoarece aceea era floarea care făcea minuni. A pus floarea deasupra mâncării și aceasta s-a facut bună. Toți Ștrumfii au fost bucuroși și au mâncat toată mâncarea, care era foarte gustoasă. După aceea ei s-au distrat și au dansat în pădure.  Floarea care face minuni au pus-o într-o vază frumoasă în bucătarie, ca să nu se mai strice mâncarea niciodată

ÎNTOCMIT

PROF. STĂNCIULICĂ STELUȚA-REPONSABIL EVALUARE

 

 

 


×


×