Școala Altfel la Grupa Mijlocie B, Albinuțe 2024

Prof. înv. preșc, Coman Iuliana Adriana

„Scoala Altfel” este o perioadă specială în calendarul școlar din România, care oferă elevilor și educatorilor oportunitatea de a ieși din rutina obișnuită a școlii și de a participa la activități educative alternative și distractive. Deși este adesea asociată cu școlile primare și gimnaziale, „Scoala Altfel” este o oportunitate și pentru copiii din grădiniță de a experimenta și de a învăța în afara sălilor de clasă tradiționale.

În grădinițe, „Scoala Altfel” poate fi organizată sub diverse forme, adaptate vârstei și nevoilor specifice ale copiilor. Această perioadă poate include activități ateliere de creație, jocuri educative în aer liber sau chiar întâlniri cu profesioniști din diverse domenii pentru a le oferi copiilor perspective noi și inspirație pentru viitor.

Un aspect important al „Școlii Altfel” în grădinițe este încurajarea explorării și a învățării prin experiență directă. Copiii au ocazia să descopere lumea din jurul lor prin activități practice și interactive, care îi stimulează să-și dezvolte creativitatea, abilitățile sociale și spiritul de echipă.

„Școala Altfel” a ajuns și la Grupa Mijlocie B „ Albinuțe” cu ateliere și activități distractive și educative.

Activitatea de atelier muzical din cadrul programului „Scoala Altfel” a adus bucurie și entuziasm în grupa „Albinuțelor”, oferind copiilor oportunitatea de a descoperi lumea minunată a muzicii într-un mod interactiv și distractiv. În cadrul acestui atelier, micuții au explorat diferite instrumente muzicale, au învățat cântece și ritmuri, și au participă la diverse jocuri și activități care i-au ajutat să-și dezvolte creativitatea și să-și exprime emoțiile prin muzică.

Atelierul muzical din cadrul programului „Scoala Altfel” a reprezentat o experiență valoroasă pentru copiii din Grupa Mijlocie  B „ Albinuțe” și le-a oferit oportunitatea de a se conecta cu lumea muzicii într-un mod distractiv și educativ. Prin intermediul acestui atelier, copiii au descoperit bucuria muzicii, și-au dezvoltat abilitățile artistice și sociale, și i-a pregătit  pentru a deveni viitori iubitori și creatori de muzică.

Atelierul de croitorie a adus o experiență captivantă și creativă în grupa „Albinuțelor”, oferind copiilor oportunitatea de a explora lumea fascinantă a croitoriei și a designului vestimentar.

În cadrul atelierului de croitorie, copiii au învațat despre materialele și instrumentele folosite în croitorie, precum și despre tehnici de bază de cusut și asamblare a pieselor de țesătură. Cu ajutorul educatorilor sau al voluntarilor specializați de la compania vestimentară „LIVAS”, copiii au fost încurajați să realizeze propriile lor piese vestimentare. Prin intermediul acestei activități, copiii  au descoperit pasiunea pentru croitorie și design vestimentar și dorința de a-și explora propriile lor talente și interese în acest domeniu.

Teatrul interactiv „Frumoasa și Bestia” la care copiii au participat în cadrul acestei săptămâni a reprezentat o modalitate inovatoare de a implica elevii în procesul de învățare. Prin intermediul teatrului, copiii au oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile sociale, emoționale și creative într-un mediu non-formal și interactiv.

Activitatea de prim ajutor a adus o nouă dimensiune în educația copiilor din grădiniță, învățându-i abilități esențiale pentru gestionarea situațiilor de urgență și pentru acordarea primului ajutor în caz de nevoie. Această activitate a oferit copiilor cunoștințe și înțelegere despre cum să răspundă în mod adecvat în situații de urgență și cum să acorde asistență celor din jur în caz de accidente sau incidente.

În cadrul acestei activități, copiii au învățat principii de bază ale primului ajutor, precum apelarea la ajutorul de urgență, evaluarea stării victimei și acordarea intervenției adecvate în funcție de situație. Ei au învățat să recunoască semnele vitale, să acorde resuscitare cardio-pulmonară (RCP) și să trateze rănile minore.

Activitatea STEM din cadrul programului „Școala Altfel” a adus oportunități captivante pentru copiii din grădiniță de a explora și experimenta lumea fascinantă a științei și tehnologiei încă de la o vârstă fragedă, stimulându-le curiozitatea și dezvoltându-le abilitățile cognitive și creative. În cadrul acestei activități copiii au realizat un circuit electric cu ajutorul căruia a ornat picătura de ploaie.

Un aspect important al activității STEM la Grupa Mijlocie B  este promovarea gândirii critice și a rezolvării de probleme. Prin intermediul experimentelui, copiii au învățat să pună întrebări, să facă ipoteze și să găsească soluții la diferite provocări, dezvoltând astfel abilități esențiale pentru succesul lor viitor într-o lume dominată de tehnologie și inovație.

În concluzie, „Scoală Altfel” în grădinițe este o perioadă valoroasă în calendarul școlar, care oferă copiilor și educatoarelor ocazia de a experimenta și învăța în afara sălilor de clasă tradiționale. Prin intermediul diverselor activități organizate în acest context, micuții au oportunitatea de a descoperi și de a-și dezvolta pasiunile și abilitățile, pregătindu-se astfel pentru viitoarele provocări școlare și viața în general.

 


×


×